Hammaddelerin mamullere veya hizmetlere dönüştürülerek son kullanıcılara ulaştırıldığı karmaşık lojistik sistemlerine Tedarik Zincirleri denir.
Tedarik zincirleri boyunca malzemelerin ve bilgilerin tedarikçiler ve müşterileri arasında karşılıklı akışının etkin ve doğru şekilde sağlanmasına yönelik tüm yönetsel görevler, Tedarik Zinciri Yönetimi olarak tanımlanabilir. Bu kapsamda tüm tedarik zinciri operasyonlarının tasarımı, planlaması, işletilmesi, kontrolü ve izlenmesi ele alınabilmektedir.
Tedarik zinciri yönetim süreçleri ve operasyonel uygulamadaki "mükemmellik", günümüz rekabet koşullarında kurumların sürdürülebilir başarısı için kritik öneme sahiptir.
Tedarik zincirinde mükemmellik için temel amaçlar aşağıdaki gibi sıralanabilir:
Kurumların tedarik zinciri performanslarının ölçümü ve takibi rekabette avantaj sağlayacak faaliyetlerin tespiti açısından yön gösterici olacaktır.
Kurum içerisinde Satış ve Operasyon Planlama (S&OP) süreci ile sağlanacak koordinasyonun ötesinde, tedarik zinciri üyeleri arasında kurgulanacak İşbirliğine Dayalı Tahmin, Planlama ve Stok Yenileme (CPFR) süreçleri ile mükemmellik yolunda radikal atılımlar sağlanabilecektir.